Om oss

Svenska Naturskyddsföreningen är landets största natur- och miljöorganisation. Föreningen är politiskt obunden och ekonomin bygger på medlemsavgifter och gåvor.
Medlemmarna är organiserade i ca 270 lokala kretsar över hela landet. En av dessa är Naturskyddsföreningen i Färs, som bildades år 1978. Färs härad omfattar i stort sett Sjöbo kommun i den sydöstra delen av Skåne. Kommunen omfattar ca 500 km2.

I Sjöbo kommun finns många strövområden, naturreservat, gamla bokskogar, sjöar och ett rikt djurliv. Färskretsen värnar särskilt om frågor som rör naturen och miljön på olika sätt i kommunen. Vi engagerar oss i olika frågor och ni kan läsa mer om våra aktiviteter och projekt här på hemsidan. Vi fungerar också som remissinstans för kommunen, länsstyrelsen och trafikverket i olika miljö -och naturvårdsfrågor. Våra remisser och skrivelser finns också att läsa här på hemsidan.

Tveka inte att hör av er med frågor eller om ni kanske vill vara med och engagera er. Alla är välkomna och tillsammans har vi kraft att förändra och göra skillnad!