Temadag Trädgård och Miljö

Lördagen den 29 mars arrangerade Sjöbo Trädgårdsförening tillsammas med Naturskyddsföreningen Färs en dag med temat trädgård och miljö. Platsen var Tomtemuseet i Sjöbo och deltog gjorde 63 personer inklusive talare och arrangörer.

Dagen innehöll flera teman och talare, däribland Naturskyddsföreningen Färs som informerade om djurvänlig trädgårdsdesign, fågelholkar, fågelbad och vintermatning samt svarade på frågor om djur i trädgården. Denna information stod våra styrelsemedlemmar Ulrica Swärd och Lars Leonardson för. Detta var ett väldigt lyckat inslag under temadagen och tiden blev alltför knapp för alla frågor som ställdes av deltagarna.

Deltagarna fick chans att skriva upp sig på en e-postadresslista och tilldelades även i efterhand kompletterande information om fågelholkar, vintermatning, en inbjudan till NFF:s aktivitet ”Östarp – insekternas eldorado” samt programbladet för våren 2014.

Trädgårdsföreningens ordförande Kerstin Persson bekräftade att hon var mycket nöjd med vårt framträdande och att styrelsen funderar på att anordna ett särskilt seminarium om trädgårdens djur med Ulrica och Lars under hösten 2014 eller våren 2015.