Familjedag på Christinehof

Den 15 augusti var det dags för Familjedag vid Christinehofs slott. Den soliga men något blåsiga dagen fanns Naturnsokarna i Färs och Tomelilla på plats vid slottet och vi bjöd besökarna på en spännande Djurstig. I hagen runt dammen kunde alla barn och deras vuxna prova på sju olika aktiviteter med djur och våra sinnen som tema. Var de starka som myror, vad såg de med ett bra öga ur en spindels perspektiv och var de listiga som rävar? Ca 50 entusiastiska barn utmanade sin sinnen samtidigt som de fick lite mer kunskap om några av de fantastiska djur som finns i vår natur.

IMG_4390

IMG_4394En ekorre kan hoppa ca 2 meter på marken, kanske denna Natursnok också?

IMG_4400

IMG_4399Vårt galleri fylldes på med teckningar som föreställde det som Natursnokarna hörde omkring sig när de skärpte sin hörsel extra.

IMG_4401

IMG_4430Här kluras det på vad som gömmer sig i lådan. Har dessa Natursnokar lika bra känsel som en mullvad?

IMG_4404

Efter avslutad runda fick de som ville en träbokstav och lite information om vårt arbete i föreningen med sig hem. Det blev en härlig dag med mycket snokande och många trevliga möten och samtal.