Miljövänliga veckan

Naturskyddsföreningen arrangerar Miljövänliga veckan under v. 40 (27 september – 5 oktober  2014) och har ”Byt till Eko” som tema i år. Vi i Naturskyddsföreningen i Färs uppmärksammade detta på flera sätt.

Vi arrangerade en utställning och en quiz framför Sjöbo Gästis under Sjöbodagarna. Vi fanns på plats under lördagen den 27 september mellan 10-15 och 60 stycken glada besökare tog chansen att göra vår quiz med frågor om ekologisk och o-ekologisk mat. Det fanns också möjlighet att läsa på mer om ekologisk mat och odling i vår utställning. Information om de fem viktigaste varorna att byta till eko, receptfolder m.m delades ut till alla besökare vilket ledde till många intressanta samtal. Alla kunde också passa på att prata med Kerstin från Äppleboda om deras ekologiska äppelodling samt handla ur deras härliga sortiment av äppelprodukter.

IMG_0294

IMG_0297

Alltihop avslutades med att två stycken äppelträd lottades ut till de lyckliga vinnarna av quizen, Britt-Marie Lindstrand med make och Dennis Sällström!(ej på bild)

IMG_0301-001